تاريخ انتشار: پنج شنبه 1396/2/7
کد خبر: 58669

تشریح فعالیت های گروه منابع حدیثی پژوهشکده علوم و معارف حدیث با حضور حضرت آیت الله ری شهری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، با حضور حضرت آیت الله ری شهری، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث در محل پژوهشکده علوم و معارف حدیث، فعالیت های گروه منابع حدیثی و آموزش های کارگاهی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدکاظم سیدطباطبایی رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های انجام شده در گروه منابع حدیثی و آموزش های کارگاهی، به معرفی اعضای این گروه پرداخت.

در ادامه این جلسه، مدیر گروه منابع حدیثی و آموزش های کارگاهی پژوهشکده علوم و معارف حدیث  گزارشی از روند کارهای پژوهشی این گروه ارائه داد.

حجت الاسلام احسانی فر با اشاره به بازبینی و تکمیل محتوایی و استنادی کتاب میزان الحکمه توسط گروه منابع حدیثی با همکاری گروه موسوعه نگاری گفت: این طرح ۲ سالی است که آغاز شده و محور آن میزان الحکمة قدیم بوده است، تاکنون ۱۲ جلد از مجموعه ۱۳ جلدی میزان الحکمة قدیم مورد بازبینی و تکمیل قرار گرفته است.

وی افزود: کتاب حج و عمره نیز در مرحله بازبینی و تکمیل است و در سال جاری آماده نشر می باشد.

حجت الاسلام احسانی فر از پژوهش های انجام شده در خصوص محیط زیست گفت: کتاب  فرهنگ نامه محیط زیست، حاوی بخش هایی درباره حفاظت محیط زیست است که اخذ روایات آن در گروه موسوعه نگاری صورت گرفته و تکمیل آن  در گروه منابع حدیثی در حال انجام می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تک عنوان های موسوعه معارف کتاب و سنت، مانند «حسد»، «حسرت» و«حیرت» نیز پس از جلد هجدهم به کتاب افزوده می شود.

همچنین پانصد جلد از کتاب های جدیدی که قابلیت مرجعیت در استنادهای حدیثی را دارند شناسایی و فهرست نویسی شده که اکنون مجموعه این کتاب ها به هزار و سیصد جلد رسیده است.

در پایان این جلسه حضرت آیت الله ری شهری بر لزوم تسریع و زمان بندی در ساماندهی طرح های پژوهشی تاکید کرد.

لازم به ذکر است جلسه بررسی و ارزیابی گروه منابع حدیثی و آموزش های کارگاهی پژوهشکده علوم و معارف حدیث روز سه شنبه ۲۹ فروردین با حضور حضرت آیت الله ری شهری در محل پژوهشکده علوم و معارف حدیث برگزار گردید.