تاريخ انتشار: پنج شنبه 1393/6/20
کد خبر: 34414

دیدار حجت الاسلام و المسلمین جواهری با رئیس پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث

روز دوشنبه 17 شهریور 1393 حجت الاسلام و المسلمین جواهری با حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی رئیس پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث دیدار کرد.

بازدید دکتر احمد محمود الکريمة استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر و عضو مجلس اعلای شؤون اسلامی کشور مصر از پژوهشگاه قرآن و حدیث

دکتر احمد کريمة استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر قاهره، روز یکشنبه ۱۶ شهریور با حضور در پژوهشگاه قرآن و حديث از کتابخانه تخصصی حديث بازدید کرد. وی  جامعیت کتابخانه دارالحدیث را به دلیل فراهم آوردن منابع حدیثی شیعه، سنی و حتی نظرات مخالفان شیعه را ستود. ایشان از آثار و تأليفات علمی منتشر شده در پژوهشگاه نیز بازدید کرد و اين آثار را ارزشمند خواند.

دکتر کريمه سپس در نشستی علمی با حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد کاظم طباطبايی ریاست پژوهشکده علوم و معارف حديث و جمعی از محققان پژوهشکده  شرکت کرد. دکتر کریمه پس از آشنایی با تالیفات و فعالیت­ های پژوهشی و آموزشی پژوهشگاه، شکل گیری دانشکده­ های تخصصی برای دانش حدیث و تالیفات تخصصی حدیث را از نیازهای امروز کشور مصر دانست. در اين ديدار دکتر أحمد کريمه با کتاب «مدارک فقه أهل السنة علی نهج وسائل الشيعة » آشنا شد. وی با اشاره به انتشار مدارک فقه اهل السنه، پیشتازی پژوهشگاه در ارائه اندیشه فقهی عالمانه و بدون تعصب را ستود و معرفی اسلام با رویکرد علمی و بدون تعصبات مذهبی را ضرورت امروز جهان عنوان کرد .

استاد فقه الازهر، با تبیین مبانی خود در چگونگی تمسک به «سنت»، نقد دیدگاه­ های سلفی را ضروری دانست و پایان­ نامه دانشگاه الازهر در نقد تفکرات ناصرالدین الالبانی را معرفی کرد. این پایان ­نامه گسترده در چهار جلد به انجام رسیده است

دکتر کريمه با معرفی «مؤسسة التآلف بین الناس الخیریة» و تلاش های خود در زمینه اندیشه تقریب، از پژوهشگاه برای همگرايی و همفکری در موضوعات تقریب دعوت به همکاری نمود.