تاريخ انتشار: شنبه 1397/12/18
کد خبر: 68452

دیدار مسئولان پژوهشکده علوم و معارف حدیث با آیت الله سیداحمد مددی

رئیس و معاون پژوهشکده علوم و معارف حدیث به همراه جمعی از پژوهشگران با آیت الله سیداحمد مددی دیدار و ضمن ارائه گزارشی از روند تصحیح کتاب «من لایحضره الفقیه»، از نظرات این استاد برجسته حوزه علمیه بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، آیت الله مددی ضمن ترسیم فضای تاریخی و موقعیت علمی شیخ صدوق (مولف کتاب من لا یحضره الفقیه)، بر لزوم توجه محققان و مصححان به مدرسه علمی قم و بغداد در قرن چهارم و پنجم هجری قمری تاکید کرد و گفت: باید تصحیح من لا یحضر به صورتی باشد که هم جوابگوی استفاده محققان داخلی و حوزوی باشد و هم بتواند برخی مطالبی که مشتشرقان در مورد مدارس حدیثی شیعه طرح کرده اند را به صورت روشمند پوشش دهد.

 مدیر گروه پژوهشی احیا و تصحیح متون پژوهشکده علوم و معارف حدیث در خصوص تصحیح کتاب من لایحضره الفقیه گفت: این اثر به عنوان دومین کتاب از کتب اربعه حدیثی شیعه در دستور کار است و از نظر اهمیت بسیار فوق العاده و مأخذ و مورد مراجعه فقها و مجتهدان و بسیاری از کسانی است که به معارف اهل بیت علیهم السلام علاقه دارند.

دکتر مهدی آشتیانی افزود: گروه احیا و تصحیح متون پژوهشکده هفت سال است که کار ارائه متن تحقیق شده ای از من لا یحضره الفقیه را آغاز کرده است.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدکاظم طباطبایی رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث به همراه جمعی از پژوهشگران این پژوهشکده، شامگاه پنج شنبه ۹ اسفندماه با آیت الله سیداحمد مددی دیدار و گفتگو کردند.