تاريخ انتشار: شنبه 1396/3/20
کد خبر: 59496

مراسم رونمایی از آثار جدید موسسه دارالحدیث برگزار شد

با حضور رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، مراسم رونمایی از آثار جدید این موسسه در قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، گردهمایی اعضای موسسه دارالحدیث و همچنین مراسم رونمایی از آثار جدید این مجموعه چهارشنبه ۱۷ خردادماه  با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و رئیس مؤسسه دارالحدیث و مدیران، پژوهشگران و دست اندرکاران دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث در تالار علامه مجلسی این مؤسسه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین برنجکار قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن وحدیث در سخنانی با اشاره به فعالیت های جدی این موسسه در زمینه توسعه علوم اهل بیت(ع) گفت: خداوند ما را به ایستادگی در مسیر حق و رساندن نیک پیام خود و رسولان معرفت دعوت کرده است و باید شکر گذار باشیم که در این مسیر گام بر می داریم.

وی در ادامه به فعالیت گسترده موسسات مختلف و پژوهشگاه و دانشگاه های مرتبط با این موسسه اشاره کرد و گفت: در کل می توان گفت که ۷۰ کار جدی به صورت نشر و فعالیت انتشاراتی و سفارش کار از بیرون و به بیرون در این دانشگاه انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار در ادامه به اصلاحات سازمانی از حیث توسعه امور پژوهشی و فعالیت های جدی و زیربنایی این مرکز پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مسعودی خمینی قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث در سخنانی با ذکر این مطلب که پژوهشگران این مرکز باید قدر حضور در چنین مرکزی را بدانند گفت: خداوند و اهل بیت(ع) ما رابه شکرگذاری نعمات الهی دعوت کرده اند و اگر به تاریخ اسلام و تشیع نگاهی بیاندازیم که بزرگان ما برای تالیف یک کتاب، چه رنجی را تحمل می کردند، نمی توانیم شکر حضور در چنین مجموعه ای که زمینه حضور آسان در عرصه تولید ونشر و پژوهش آثار حدیثی را داریم به جای آوریم.

گفتنی است: در ادامه هر یک از مسئولان واحدهای مختلف دارالحدیث به صورت پرسش و پاسخ به سوالات حاضران جواب دادند.

در پایان این مراسم آیت الله محمدی ری شهری پیش از رونمایی از ۲۰ اثر مجموعه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی مجموعه دارالحدیث بر لزوم حفظ و ارتقای وحدت ملی در کشور تاکید کرد.

سپس مراسم رونمایی از آثار این مجموعه که بیش از ۲۰ عنوان کتاب و مجله بود با حضور رئیس موسسه دارالحدیث رونمایی شد.