تاريخ انتشار: یکشنبه 1394/11/4
کد خبر: 48631

نرم افزار مدیریت و کنترل پروژه پژوهشگاه راه اندازی شد

به گزارش پژوهشگاه قرآن و حدیث، به همت معاونت پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث در راستای مدیریت و بهینه سازی انجام پروژه ها و طرح های پژوهشی، نرم افزار مدیریت کنترل پروژه با همکاری اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث راه اندازی شد.

فرآیند شروع کار با نرم افزار:  Project.riqh.ac.ir

  1. باتوجه به اینکه  طرح های پژوهشگاه دارای ساختار  گوناگونی می باشد این نرم افزار قابلیت دارد که با توجه به نیاز هر گروه از پژوهشکده طرح ها را طبقه بندی کرده و سفارشی سازی کند.
  2. کلیه طرح های مصوب پژوهشگاه به تفکیک هر گروه طبقه بندی شده و دارای دسته بندی گوناگونی می باشد.
  3. هر طرح (پروژه) دارای قالب عمومی یا سفارشی است که در هنگام تعریف در سیستم قابل معرفی است.
  4. هر پروژه دارای قسمت های مختلفی است که به شرح ذیل می باشد:
  1. طرح کلی (تعریف شده)
  2. فاز ها (نمودار گانت)
  3. وظایف (وظایف محوله روزانه  پژوهشگر در طرح مربوطه)
  4. بحث ها
  5. فایل ها
  6. زمان

طرح کلی:

در این قسمت شما می توانید مراحل مختلف پروژه به طور  مثال فازها و و ظایف تعریف شده را مشاهده و  ویرایش کنید. نکته مهم این که می توانید هر فاز و یا وظیفه را به یک نفر انتساب دهید. و وضعیت هر مرحله را به صورت علامت ببینید (در حال اجرا، تکمیل شده، توقف).

فازها:

در این مرحله وضعیت مراحل طرح ها در تقویم نشان داده می شود که شامل زمان شروع، پایان کار و میزان پیشرفت کار است.

وظایف:

در این مرحله می توان وظایف منتسب به افراد را ویرایش  و یا حذف کرد که دارای قابلیت دسته بندی و نمایش تکمیل وظایف می باشد.

 بحث و فایل:

یکی از مشکلات اغلب پژوهشگران نداشتن بانک اطلاعاتی از فعالیت انجام شده می باشد که در این قسمت  می توان کلیه گزارش ها را دسته بندی کرد و طبق   مراحل تعریف شده عملکرد کار را ارائه داد.

زمان:

در این مرحله مدیر گروه می تواند فعالیت روزانه  پژوهشگران را رصد نماید. نکته مهم این که پژوهشگر هیچ گونه دسترسی به خود نرم افزار نخواهد داشت و از طریق نرم افزار کاربری ثبت ساعت زده و به بانک اطلاعاتی نرم افزار ارسال می کند.

گزارش ها:

در این قسمت مدیر گروه می تواند کارتکس ماهانه و یا هفتگی پژوهشگر را دریافت کند  که شامل تجمیع ساعات کار شده، نوع فعالیت و همچنین میزان زمان برآورد شده و صرف شده را به تفکیک هر فاز مشاهده نمایند.

جهت دسترسی به نرم افزار کنترل پروژه اینجا کلیک کنید