تاريخ انتشار: یکشنبه 1401/12/14
کد خبر: 76111

ضرورت شناخت هویت خانوادگی به عنوان یکی از ابعاد هویت از سوی جوانان

با حضور رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث، چهارمین جلسه از سلسله جلسات تبیین سبک زندگی اسلامی همزمان با میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده، رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث در ادامه سلسله جلسات تبیین سبک زندگی اسلامی که همزمان با شب میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد در تبین موضوع جوان و چالش هویت گفت: موضوع جوان و همچنین هویت جوانی از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که از چالش های اساسی زندگی جوانان به ویژه در دوره کنونی، چالش هویت یابی است.

 

ایشان با اشاره به برخی تحقیقات تجربی بیان داشت: جوانان امروز با پدیده ای به نام تأخیر در هویت یابی مواجهه هستند. هویت اساسا دارای ابعاد مختلفی است که می توان به هویت هایی همچون هویت جنسی، هویت خانوادگی، هویت ملی و هویت مذهبی اشاره کرد.

 

وی افزود: گرایش برخی از افراد  به تفکرات غیر دینی و غیر ملی ریشه در هویت نایافتگی جوانان امروز دارد. این که برخی از افرارد به دامان دشمن می غلطند و حاضرند با دشمن کشور خودشان همکاری کنند یکی از شاخص های هویت نایافتگی است و یا اینکه برخی افراد هویت خانوادگی خودشون رو انکار و از آنها جدا و فاصله می گیرند نشانه هویت نایافتگی آنهاست.

 

رئیس پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو مقطع از تاریخ زندگی حضرت علی اکبر علیه السلام به هویت در نظر ایشان اشاره کرد و گفت: طبق مستندات تاریخی، حضرت علی اکبر علیه اسلام هویت خانوادگی خود را به درستی می شناسد و حاضر نیست  آنرا با هیچ چیز دیگری عوض کند.

 

وی در پایان تأکید کرد: حضرت علی اکبر علیه اسلام هویت ملی و مذهبی خود را می شناسد و بر آن پا می فشارد چرا که به درستی هویت زندگی خود را شناخته است و حاضر نیست آنرا با صلح و آرامشی که حیات ابدی و طیبه او را خدشه دار می کند معاوضه کند.