تاريخ انتشار: یکشنبه 1401/2/11
کد خبر: 74200

کتاب "گزیده شناخت نامه حدیث" منتشر شد

کتاب "گزیده شناخت نامه حدیث" تألیف آیت الله محمدی ری شهری و با گزینش و ترجمه حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، حدیث، حکایتگر گفتار و رفتار معصومان و راهبر انسان به سوی سعادت جاودان است.

 

بهره گیری از این گنج پر ارج و کاربست آن در دانش های دینی، نیاز به برخی آگاهی های جانبی دارد که در شناخت نامه حدیث به آنها پرداخت شده است.

 

این کتاب، متون قرآنی و روایی درباره حدیث را گردآورده، بسیاری از مسائل فراروی حدیث را تبیین کرده و به برخی از پرسش های نسل معاصر دراین باره پاسخ داده است.

 

این کتاب گزیده کتاب "شناخت نامه حدیث" است، لذا ساختار کتاب را نگاه داشته، متون مشابه را نیاورده و برخی بیان ها و تحلیل ها را تلخیص کرده است.

 

"کتاب شناخت نامه حدیث" در سال ۱۳۹۷ در ۳ جلد و  ۱۳۳۲  صفحه توسط مرحوم آیت الله محمدی ری شهری و با همکاری جمعی از پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث، به زبان فارسی - عربی، در قطع وزیری تالیف و منتشر گردید.

 

با توجه به این رویکرد، کتاب حاضر در ۱۲ فصل سامان یافته است که به قرار ذیل می باشد:

فصل یکم: شناخت سنت

فصل دوم: اعتبار سنت

فصل سوم: دستیابی سنت

فصل چهارم: شناخت سنت

فصل پنجم: نقل حدیث

فصل ششم: نگارش حدیث

فصل هفتم: فهم حدیث

فصل هشتم: نقد حدیث

فصل نهم: عرضه حدیث

فصل دهم: اختلاف احادیث

فصل یازدهم: جعل حدیث

فصل دوازدهم: احادیث طلایی

 

کتاب "گزیده شناخت نامه حدیث"، تألیف آیت الله محمدی ری شهریو و جمعی از پژوهشگران علوم و معارف حدیث، توسط حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی به زبان فارسی در قطع وزیری، در یک جلد و  ۴۳۹  صفحه گزینش و ترجمه گردید و در سال ۱۴۰۰با همکاری انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.