تاريخ انتشار: سه شنبه 1399/7/22
کد خبر: 70391

گزیده شهادت نامه امام حسین علیه السلام به زبان انگلیسی رونمایی شد

در مراسمی از کتاب گزیده شهادت نامه امام حسین علیه السلام، تالیف آیت الله محمدی ری شهری، به زبان انگلیسی در کالج اسلامی لندن، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، در مراسمی در کالج اسلامی لندن، از ترجمه گزیده شهادت نامه امام حسین علیه السلام با عنوان "Chronicles of the Martyrdom of Imam Husayn"، رونمایی شد

آیت الله محمدی ری شهری رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث و نویسنده کتاب دانشنامه امام حسین علیه السلام در پیامی تصویری به این مراسم، به بیان ویژگی های ممتاز دانشنامه امام حسین علیه السلام پرداخت.
وی اظهار داشت: دانشنامه امام حسین علیه السلام کتابی کاربردی و برای همه دوران هاست که با توجه به واقعیت های روز نوشته شده است.
ایشان این اثر را نگاهی نو به زندگی ابرمردی خواند که زندگی و نام او با حریت، آزادی و حق طلبی و مبارزه با ظالمان و مستکبران گره خورده است.
آیت الله ری شهری با برشمردن هفت ویژگی این کتاب ارزشمند گفت: استناد به منابع معتبر فریقین و نقد متون ضعیف، جامعیت و در عین حال گزیده نگاری از جمله ویژگی های این اثر است. بهره گیری از تبیین و تحلیل برای بازشناسی متون تاریخی و سنجش آن با کلمات خود حضرت و نیز انعکاس تمام ابعاد زندگی ایشان از قبل از تولد تا هنگامه شهادت از دیگر ویژگی های این کتاب است. بعلاوه بیان فلسفه عزاداری پیروان اهل بیت  علیهم السلام و رد کردن مسائل خرافی و اقدامات نادرست در عزاداری از دیگر محورهای این کتاب است.

آیت الله ری شهری ابراز امیدواری کردند همه مسلمانان در سراسر جهان بتوانند این الگوی زندگی و مردانگی و مبارزه را سرمشق خود قرار دهند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی مدیر مرکز اسلامی انگلستان، دکتر عیسی جهانگیر مدیر کالج اسلامی، شیخ عباس جعفر مترجم کتاب، دکتر محمد علی اسماعیل مدیر ارتباطات مرکز اسلامی و دکتر امینه اینلُز به سخنرانی پرداختند.
شخصیت امام حسین علیه السلام، مقتل نگاری و منابع مهم آن و نیز ویژگی های کتاب محورهای اصلی این سخنرانی ها بود.