تاريخ انتشار: شنبه 1399/6/29
کد خبر: 70310

پژوهشگاه های قم سرمایه بزرگ در تولید محتوای علوم انسانی اسلامی

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری: پژوهشگاه های قم یک سرمایه بزرگ در حوزه تولید محتوای علوم انسانی اسلامی هستند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹ با حضور در پژوهشگاه قرآن و حدیث با قائم مقام پژوهشگاه و روسای پژوهشکده های این پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی این پژوهشگاه ارائه دادند.

در ادامه، دکتر رحیمی و برخی از مدیران وزارت علوم با حضور در نمایشگاه دائمی آثار پژوهشگاه، از آثار و دستاوردهای پژوهشگاه بازدید کردند.

دکتر رحیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار علمی و پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به ضرورت حرکت کشور به سمت تولید آثار متنوع پژوهشی گفت: برای تقویت متون آموزشی و ایجاد رشته‌های تحصیلی مرتبط با علوم اسلامی باید برای استفاده هرچه بیشتر از سرمایه عظیم پژوهشی علوم اسلامی در قم، اهداف و برنامه‌های این مراکز تجمیع شود.
در نمایشگاه دائمی پژوهشگاه قرآن و حدیث، آثار علمی و پژوهشی پژوهشکده های علوم و معارف حدیث، کلام اهل بیت، تفسیر اهل بیت و اخلاق و روان شناسی اسلامی در معرض بازدید قرار داده شده است.

همچنین در این جلسه حجج اسلام و المسلمین آقایان دکتر عبدالهادی مسعودی، سیدمحمدکاظم طباطبایی، محمدتقی سبحانی و عباس پسندیده گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در پژوهشکده های این پژوهشگاه و نیز معرفی برخی از آثار شاخص پژوهشکده ها پرداختند.