تاريخ انتشار: یکشنبه 1398/10/15
کد خبر: 69391

پیام حضرت آیت الله ری شهری به مناسبت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

باسم ربّ الشهداء و الصدّیقین

يَأَيَّتهُاالنَّفْسُ  الْمُطْمَئنَّةُ. ارْجِعِی إِلىَ‏  رَبِّكِ  رَاضِيَةً  مَّرْضِيَّةً. فَادْخُلىِ فىِ  عِبَادِى. وَ  ادْخُلىِ  جَنَّتىِ.

 

شهید بزرگوار، سردار سلیمانی، مجاهد نستوه مخلصی بود که همه عمر خویش را در کنار امام راحل و خلف صالحش، رهبر بی بدیل انقلاب، به پیکار با استکبار جهانی سپری کرد و دشمنان را چنان به ستوه آورد که با دستور مستقیم رئیس ابر جنایتکاران جهان، رئیس جمهور آمریکا ترور شد و به آرزوی دیرین خود رسید.

او مصداق بارز انس‌یافتگان با سختی و پیکار و مرگ بود و به فرموده مولایش:«اَسْتَلَانُوا مَا اسْتَوْعَرَهُ الْمُتْرَفُونَ‏ وَ أَنِسُوا بِمَا اسْتَوْحَشَ مِنْهُ الْجَاهِلُونَ وَ صَحِبُوا الدُّنْيَا بِأَبْدَانٍ أَرْوَاحُهَا مُعَلَّقَةٌ بِالْمَحَلِّ الْأَعْلَى‏»[۱].

او همیشه آماده شهادت بود و چونان اسوه‌اش علی علیه‌السلام باکی نداشت که شهادت به سراغش آید یا او به سوی شهادت بشتابد. او نه تنها افتخار ایران و اسلام که افتخار همه مستضعفان و پیکارگران راه شرافت و عدالت بود و مرگ سرخش، تحقق وعده الهی و پیروزی نهایی استضعاف بر استکبار را نوید می‌دهد.

 زندگی او برکات فراوانی برای پیروان اسلام و انقلاب داشت و بی­ تردید شهادتش نیز کمتر از آن نخواهد بود. با جرات می‌توان گفت: شهادت سردار سلیمانی، ترنم سرود رهایی ملت ­های در ­بند است و آغازی خواهد بود بر پایان سیطره ننگین آمریکا بر منطقه.

این جانب عروج سرخ این سردار سپاه اسلام را به همرزمان شهیدش و به روح بزرگ او تبریک و فقدان این ابرمرد تاریخ پیکار با استکبار را به حضرت بقیة الله الاعظم، مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، ملت شهیدپرور ایران و همه دلدادگان مقاومت اسلامی در سراسر جهان تسلیت می‌گویم و از خداوند منّان می‌طلبم او را مهمان سالار شهیدان و سرباز پا به رکاب امام زمان ارواحنا له الفداء گرداند و در صف نخست شهدای بزرگ اسلام محشورش نماید.    

 

محمدی ری شهری

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸

 

 

[۱] نهج البلاغة : حکمت ۱۴۳ .