تاريخ انتشار: سه شنبه 1397/6/20
کد خبر: 67136

دیدار و گفتگو اساتید دانشگاه ریو کوکو ژاپن با رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث

دکتر سانو اسلام شناس و مترجم خطبه سی ام نهج البلاغه به زبان ژاپنی به همراه دکتر هیساماتسو پژوهشگر مطالعات ادیان و نسخه شناس مسیحیت با رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدکاظم طباطبائی با اشاره به جایگاه ارزشمند کتاب نهج البلاغه، به بیان الگوی انتقال میراث حدیثی در شیعه و اهل سنت پرداخت.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف با قرائت عبارت هایی از این کتاب، سرمایه حقیقی انسان را اموری دانست که سعادت اخروی او را تأمین کند.

 وی در پاسخ به پرسش استاد هیساماتسو درباره اصالت و میزان اعتماد به گزارش های نهج البلاغه به درجه بندی اعتبار منابع حدیثی در اسلام اشاره کرد و ضمن معرفی تلاش های صورت گرفته برای ارائه اسناد نهج البلاغه، الگوی وثوق صدوری و تعاضد گزارش های نهج البلاغه با قرآن و دیگر روایات را شاهد محکمی برای اعتماد زیاد به نهج البلاغه دانست.

در ادامه، مهمانان در گروه احیاء و تصحیح پژوهشکده علوم حدیث حاضر شده و با نسخه های موجود نهج البلاغه در این بخش آشنا شدند.

در این دیدار آقای سلیمانی آشتیانی مدیر گروه احیاء و تصحیح، ضمن معرفی و توضیح نسخه ها به بیان الگوی تصحیح این اثر پرداخت.

مهمانان همچنین از مخزن کتابخانه تخصصی دارالحدیث و آثار ترجمه شده در مدیریت امور بین الملل مؤسسه بازدید کردند و کتاب حکمت نامه عیسی بن مریم و حکمت نامه کودک به ایشان اهدا شد.

گفتنی است، مهمانان ژاپنی روز پنج شنبه ۱۵ شهریور ماه ۹۷ به دعوت امور بین الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث دیدار و گفتگو کردند.