تاريخ انتشار: پنج شنبه 1396/11/19
کد خبر: 62859

3 اثر از پژوهشگاه قرآن و حدیث در سي و پنجمين دوره جايزه كتاب سال جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر شد

مراسم سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برگزیدگان و شایسته‌ های تقدیر سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه ۱۸  بهمن در تالار وحدت معرفی شدند.

 

در گروه «دين» در قسمت علوم قرآني در بخش ترجمه  ۲ کتاب از پژوهشگاه قرآن و حدیث با عنوان «تفسير اماميه در پژوهش هاي غربي»، تاليف  تاد لاوسن، رابرت گليو و...، ترجمه  محمدعلي طباطبايي در ۴۱۶ صفحه و کتاب «قرآن­ شناسي اماميه در پژوهش­ هاي غربي»، تاليف آرتر جفري، اتان كلبرگ و...، ترجمه محمدعلی طباطبایی در ۳۱۱ صفحه به عنوان اثر شایسته تقدیر سي و پنجمين دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی معرفی شدند.

 

همچنين در بخش «كلام» از بين ۶ آثار راه يافته به مرحله نهایی داوري، كتاب «جستارهايي در مدرسه كلامي بغداد» از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث، تالیف جمعی از نویسندگان در ۶۵۷ صفحه به عنوان اثر شایسته تقدیر سي و پنجمين دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شناخته شد.

 

كتاب "غرر قرآن از نظریه تا تفسیر"  از آثار دانشگاه قرآن و حدیث، تالیف علی راد در ۲۸۳ صفحه در بخش علوم قرآنی نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر سي و پنجمين دوره جايزه كتاب سال جمهوری اسلامی معرفی شد.