تاريخ انتشار: پنج شنبه 1396/11/5
کد خبر: 62620

معرفي نامزدهاي سي و پنجمين دوره جايزه كتاب سال در گروه «دين»

3 اثر از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث به عنوان یکی از نامزدهای سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه «دین» معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، به نقل از  خانه كتاب، در گروه «دين» از مجموع ۴۶۳ اثر راه يافته به مرحله اول داوري سي و پنجمين دوره جايزه كتاب سال، ۴۹  كتاب به مرحله دوم راه پيدا كردند.

در بخش  علوم قرآني از بين ۸۱ اثر راه يافته به مرحله اول  سي و پنجمين دوره جايزه كتاب سال، ۲ اثر از پژوهشگاه قرآن و حدیث  با عنوان «تفسير اماميه در پژوهش هاي غربي»، تاليف  تاد لاوسن، رابرت گليو و...، ترجمه  محمدعلي طباطبايي، سعيد اخوندي يزدي و  «قرآن­ شناسي اماميه در پژوهش­ هاي غربي»، تاليف  آرتر جفري، اتان كلبرگ و...، ترجمه  محمدعلي طباطبايي، محمدرضا به عنوان یکی از ۹ اثر راه یافته به مرحله دوم سي و پنجمين دوره جايزه جهاني كتاب سال معرفی شدند.

همچنين، در بخش «حديث» از بين ۴۹ اثر راه يافته به مرحله اول داوري، كتاب هاي «تفسير روايي جامع ۲ج» تاليف  عبدالهادي مسعودي از پژوهشگاه قرآن و حدیث و کتاب «ارتباط نهج ­البلاغه با قرآن»، تاليف  مجيد معارف و حامد شريعتي­ نياسر از بنياد نهج­ البلاغه و سمت به عنوان نامزدهاي اين دوره از جايزه كتاب سال اعلام شدند.

در بخش «كلام» از بين ۶۸ اثر راه يافته به مرحله اول داوري، كتاب «جستارهايي در مدرسه كلامي بغداد» از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث به عنوان یکی از ۶ اثر راه یافته به مرحله دوم سي و پنجمين دوره جايزه جهاني كتاب سال شناخته شد.

مراسم اختتاميه سي و پنجمين دوره جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران طبق هر سال در بهمن ماه، با معرفي برگزيدگان و كتاب‌هاي شايسته قدرداني برگزار مي‌شود.