تاريخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/4
کد خبر: 56827

بررسی عملکرد پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام با حضور آیت الله ری شهری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، حضرت آیت الله محمدی ری شهری با حضور و بازدید از پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام، در روند فعالیت های پژوهشی این پژوهشکده قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سیدرسول موسوی مدیر گروه تفسیر جامع روایی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در دو واحد تفسیر ترتیبی و تفسیر موضوعی گفت: در واحد تفسیر ترتیبی ۳ جلد کتاب از کل سوره حمد با نام «پرتویی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام» آماده چاپ است و دو جلد دیگر از ابتدای سوره بقره نیز حضرتعالی با همکاری پژوهشگران واحد تفسیر ترتیبی پژوهشکده، به زودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: در واحد تفسیر موضوعی نیز کتاب «تفسیر موضوعی روایی» (چیستی روش ها) در مرحله ویراستاری است و کتاب «مسولیت اجتماعی از منظر قرآن» در مرحله پژوهش است. مقالات علمی پژوهشی مختلفی نیز از پژوهش های این گروه نیز تالیف شده است.

در ادامه این جلسه آقای دکتر محمد مرادی معاون پژوهشکده و مدیر گروه قرآن شناسی و دانش های پیرامونی گزارشی از روند پژوهش های صورت گرفته در گروه ارائه داد.

ایشان افزود: در گروه قرآن شناسی، کتاب تفسیر امامیه در دست پژوهش است. همچنین کتاب «درآمدی بر زبان شناسی قرآن و تورات» در مرحله آماده سازی می باشد.

وی در ادامه گزارشی از روند پژوهشی کتاب «قرآن شناسی امامیه» که به تازگی چاپ و منتشر شده بود و نیز استخراج ۲۰ مقاله علمی از پژوهش های صورت گرفته ارائه داد.

حجت الاسلام حمادی، مدیر گروه احیاء و بازسازی متون تفسیری گفت: کتاب های تفسیر موضوعی با عنوان «معرفت در قرآن» به تازگی چاپ و منتشر شده است و کتاب «ایمان در قرآن» تألیف حضرتعالی با همکاری پژوهشگران این بخش در حال آماده سازی است.

در پایان این نشست، معاون پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام از انتشار پنجمین شماره از نشریه «تفسیر اهل بیت علیهم السلام« خبر داد.

لازم به ذکر است این جلسه در راستای دیدار، ارزیابی و بررسی عملکرد و نیز استماع پیشنهادات پژوهشگران پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام، صبح روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر برنجکار، قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث و حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعودی رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام در محل این پژوهشکده برگزار شد.