تاريخ انتشار: دوشنبه 1395/10/20
کد خبر: 55747

انتقال شایسته پیامهای عاشورایی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به جهانیان محقق شد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: با افتتاح دفتر رسانه ملی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام پیامهای عاشورایی این قطب فرهنگی به جهانیان منتقل می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، آیت الله محمّدی ری شهری در مراسم افتتاح دفتر رسانه ملی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در جمع خبرنگاران گفت:  پیامهای مذهبی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به عنوان قطب فرهنگی تهران، از طریق دفتر رسانه ملی در این آستان محقق شد.

محمّدی ری شهری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده اند؛ مراکز مذهبی باید به قطب های فرهنگی تبدیل شود، افزود: تشکیل دارالحدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث زمینه خوبی برای انتشار پیام های ارزشمند این مرکز معنوی  به جهانیان است.

وی به نکات مهم زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام اشاره کرد و افزود: این آستان مقدس به عنوان کربلای ایران و شعبه ای از حرم امام حسین علیه السلام مطرح شده و این نکته به این دلیل بیان شده که از معصوم علیه السلام روایت شده که ثواب زیارت این امامزاده واجب التعظیم با ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام برابر است و این مطلب درباره هیچ امامزاده ای بیان نشده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت:از ظرفیت دانشگاه و پژوهشکده قرآن و حدیث، حوزه علمیه و دارالحدیث این بارگاه ملکوتی در راستای نشر معارف اسلام و تشیّع به نحو شایسته از طریق این دفتر استفاده خواهد شد.

محمّدی ری شهری در ادامه تصریح کرد: انواع برنامه های فرهنگی برای کودکان، جوانان، سالمندان و عموم مردم از سوی معاونت فرهنگی این آستان تدارک دیده شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ضمن قدردانی از همکاری رئیس سازمان صدا و سیما و تلاشهای جهادی تمامی دستاندرکاران گفت: صدا و سیما با این حرکت خوبی که انجام داده در انتقال پیامهای عاشورایی این مرکز سهم بسزایی ایجاد می کند.

مراسم افتتاح دفتر شبکه ۵ سیما در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السلام با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و آیت الله ری شهری برگزار شد.