تاريخ انتشار: سه شنبه 1395/10/14
کد خبر: 55627

دیدار و گفتگوی آیت الله ری شهری با آیت الله سبحانی

رئیس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، روز پنج شنبه 9 دیماه با حضور در موسسه امام صادق علیه السلام با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،در این دیدارحضرت  آیت الله سبحانی ضمن تجلیل از آثاری که در طول سال های گذشته توسط موسسه دارالحدیث  تدوین و منتشر شده است، گفتند: شما با آثاری که منتشر کردید حیات ابدی دارید.

معظم له با ابراز خرسندی از تصحیح کتاب «الکافی» توسط موسسه دارالحدیث و تاکید بر اهمیت احیای کتاب «تهذیب» شیخ طوسی(ره) و کتاب های چهار گانه حدیثی شیعه، به آیت الله ری شهری پیشنهاد دادند: در ادامه تصحیح کتاب شریف «الکافی»، تحقیق و تصحیح کتاب «تهذیب الاحکام»  را انجام دهید.

آیت الله ری شهری با ابراز امیدواری در توفیق برای تحقیق و تصحیح کتاب «تهذیب الاحکام» ، گفتند: اکنون تصحیح  کتاب «من لایحضره الفقیه» را آغاز کرده ایم و همین روند را برای پژوهش های بعدی ادامه می دهیم .

در ادامه، حضرت آیت الله سبحانی  تصحیح جدید  کتاب «نقض» از عبد الجلیل رازی توسط  مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث را تحسین برانگیز خواندند.

آیت الله ری شهری نیز از تدوین کتابی توسط آقای سید علی موسوی  گرمارودی خبر دادند که «نقض» را به فارسی امروز برمی گرداند و قابل استفاده برای نسل امروز جامعه خواهد بود.

در پایان این نشست، آیت الله محمدی ری شهری از کتابخانه مؤسسه تحقیقاتی و علمی امام صادق علیه السلام  بازدید کردند..