««« مطالعه کتاب »»»
نام منبع : فرهنگ نامه جمعه
پدید آورنده :
سایر پدیدآورندگان : مرتضی خوش نصیب
تعداد جلد : 1
ناشر : انتشارات دارالحدیث
محل نشر : قم
تاریخ انتشار : 1395
نوبت چاپ : اول

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، کتاب "فرهنگ نامه جمعه" تألیف حضرت آیت الله ری شهری به زبان فارسی - عربی از سوی پژوهشکده علوم و معارف حدیث منتشر شد.

كتاب پیش روی، یک عنوان از مجموعه فرهنگ‏نامه هایی پژوهشگاه قرآن و حدیث است. این مجموعه، به تمامی، برگرفته از دانش‏نامه قرآن و حدیث است و با هدف استوار سازی فرهنگ دینی، اصلاح فرهنگ عمومی و ترویج معارف اصیل دین منتشر می ‏شود.

فرهنگ نامه جمعه در یک نگاه

فرهنگ ‏نامه جمعه، از جمله فرهنگ نامه هایی است که با هدف تصحیح و تقویت فرهنگ ارزش ‏های رفتاری، در دست تدوین‏‌اند.

در این فرهنگ‏نامه، برجسته ‏ترین نکات و دستور العمل ‏هایی که جهت فرهنگ‏ سازی و بهره ‏برداری از برکات شب و روز جمعه، ضروری است، از منابع میان احادیث شيعی و اهل سنّت، گزینش شده‌ و در اختیار علاقه‏ مندان قرار می‏ گیرد.

این مجموعه حدیثی در چهار فصل تنظیم شده است که شامل:

گفتنی است، «فرهنگ‌نامه جمعه» پیش از این علاوه بر فضایل و آداب شب و روز جمعه، شاملِ فضیلت‌ها و احکام و آداب نماز جمعه نیز بود، لیکن اینک این دو مبحث از هم جدا شده و هر یک در قالب فرهنگ‌نامه‌ای مستقل با قطع پالتویی و سهل الوصول منتشر می‌گردد.

کتاب "فرهنگ نامه جمعه" تألیف حضرت آیت الله ری شهری و با همکاری حجت الاسلام و المسلمین مرتضی خوش نصیب به زبان فارسی - عربی و در قطع رقعی و در ۱۵۶ صفحه به نگارش درآمده است و در سال ۱۳۹۵با همکاری انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.