تاريخ انتشار: شنبه 1394/7/25
کد خبر: 46045

بازدید حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث

حجه الاسلام والمسلمین ناطق نوری بهمراه آیه الله ری شهری روز پنج شنبه 23 مهر از پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی دیدار کردند. در این دیدار، دکتر پسندیده رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی گزارش کوتاهی از محصولات علمی منتشر شده و در حال انجام پژوهشکده ارائه نمودند.

حجه الاسلام والمسلمین ناطق نوری بهمراه آیه الله ری شهری روز پنج شنبه ۲۳ مهر از پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی دیدار کردند. در این دیدار، دکتر پسندیده رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی گزارش کوتاهی از محصولات علمی منتشر شده و در حال انجام پژوهشکده ارائه نمودند.

وی با بیان این نکته که اهداف اصلی گروه روانشناسی اسلامی در دو بخش نظریه پردازی و عملیاتی سازی تجربی تعریف شده است، تاکید کرد که هدف اصلی ما استخراج مفاهیم و الگوهای روانشناختی از متون دینی و تبدیل آنها به روش ها و فنون کاربردی به منظور استفاده در محیط های مشاوره­ای و کلینیکی است.

حجه الاسلام والمسلمین ناطق نوری ضمن اشاره به ضرورت تربیت مشاوران و روانشناسانی که با رویکرد دینی در صدد خدمت رسانی به افراد جامعه هستند، تاسیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی را از شایسته ترین کارها در مجموعه پژوهشگاه قرآن و حدیث عنوان کردند.

رییس پژوهشکده سپس به تشریح فعالیت علمی گروه اخلاق نظری پرداخت و با بیان این که این گروه در صدد آن است که فلسفه اخلاق را از منابع اصیل اسلامی، استخراج نماید، تأکید نمود که این گروه پس از با تکمیل کادر پژوهشی خود، کلان طرحی را در این زمینه در دست پژوهش دارد که با مدیریت و هدایت حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی در حال انجام و برخی مقالات آن آماده چاپ است.

و در آخر، وی ضمن ارائه گزارشی از گروه اخلاق کاربردی، بیان داشت که این گروه در صدد است به چالش­های اخلاقی و نیز اخلاق حرفه­ای با تکیه بر منابع اسلامی پاسخ دهد که تا کنون دو اثر از این گروه به چاپ رسیده است.

آیت الله ری شهری ریاست مؤسسه دارالحدیث نیز تأکید کرد که ایده تأسیس این پژوهشکده به پیشنهاد مرحوم دکتر حسن حبیبی برمی­گردد که وی تأکید داشت بحث علمی در باره اخلاق، در غرب خیلی رونق دارد و در ایران اگر بنا باشد جایی به آن بپردازد، شایسته ­ترین جا، دارالحدیث است.

در پایان نیز آیه الله ری­شهری و حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، با ابراز رضایت از کارهای انجام شده در این پژوهشکده، برای پژوهشگران این مجموعه آرزوی توفیق نمودند.