تاريخ انتشار: یکشنبه 1393/10/21
کد خبر: 38556

مجموعه ۴ جلدی حکمت نامه رضوی رونمایی شد.

مجموعه ۴ جلدی حکمت نامه رضوی با حضور آیت الله ری شهری و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی روز چهارشنبه 17 دی ماه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، حجت الاسلام سید محمد کاظم طباطبایی در مراسم رونمایی حکمت نامه رضوی که قبل از ظهر چهارشنبه ۱۷ دی ماه در تالار علامه مجلسی دارالحدیث برگزار شد، گفت: پژوهشکده علوم و معارف حدیث چند سالی است که دست به ابتکاری زده که روایات هر معصوم را جداگانه در کنار هم بیاورد و با عنوان حکمت نامه عرضه کند.

وی ادامه داد: ابتدای این کار پژوهشی حکمت نامه پیامبر(ص) و در ادامه حکمت نامه امام حسین(ع)، حکمت نامه حضرت عیسی(ع) و لقمان آماده و برای عموم عرضه شد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث افزود: حکمت نامه مجموعه میراث حدیثی یک امام است که ناظر به موضوعات معرفتی، اعتقادی، احکام عملی، آموزه های اجتماعی و... با دسته بندی نوین است.

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث کار حکمت نامه علوی را آغاز کرده‌اند و حکمت نامه فاطمی هم به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: کتاب حکمت نامه رضوی مجموعه میراث حدیثی امام رضا(ع) است و احادیثی است که خود ایشان به اصحاب گفتند و یا روایاتی است که از پدرانشان نقل می‌کنند.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث ادامه داد: مجموعه حکمت نامه رضوی به همت آیت الله ری شهری و پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث به پایان رسید.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: حکمت نامه رضوی نزدیک به ۲۳۵۰ صفحه متن عربی همراه با ترجمه فارسی دارد که در بردارنده بیش از ۱۸۰۰ روایت رضوی است.

وی افزود: این حکمت نامه با ابواب معرفتی آغاز می‌شود و نزدیک به ۸۵۰ مورد استناد به آیات قرآنی دارد، یعنی ۸۵۰ مورد رابطه کتاب و سنت است که امام رضا(ع) در احادیث خود به آیات قرآنی استناد کرده‌اند.