تاريخ انتشار: شنبه 1393/9/8
کد خبر: 37113

کتاب الگوی اسلامی شادکامی اثرکاندیدای کتاب سال

کتاب الگوی اسلامی شادکامی، نوشته عباس پسندیده، نامزد جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، ‌کتاب الگوی اسلامی شادکامی به «تعریف شادکامی»، «ساختار شادکامی»، «مبانی شادکامی»، «بنیاد شادکامی» و «عوامل مشترک رضامندی تکوینی»، «عوامل اختصاصی رضامندی در خوشایند»، «عوامل نشاط»، «الگوی اسلامی شادکامی»، «شادکامی در روانشناسی مثبت گرا»، اشاره کرده است.

نویسنده این کتاب معتقد است، شادکامی اصیل و پایدار آرزوی طلایی هر انسان است. چه بسا انسان هایی که آن را دنبال کردند و به دست نیاوردند. سؤال اول اینکه اساسا شادکامی چیست و ما به دنبال چه چیزی هستیم؟ سؤال دوم اینکه راه دستیابی به آن چیست و ما چه باید انجام دهیم؟ فرمول شادکامی عبارت است از زندگی شاد به اضافه زندگی خوب. در این اثر پایه نظری، نشاط و رضامندی و در سطحی کلان تر پایه نظری شادکامی بیان شده اند سپس عوامل تحقق زندگی شاد(نشاط) و زندگی خوب(رضامندی)، به تفصیل توضیح داده شده است. پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث بر اساس نیازها و ظرفیت‌های فراوانی که متون دینی در حوزه روانشناسی دارد تلاش خود را بر تبیین این آموزه‌ها متمرکز کرده است.

کتاب «الگوی اسلامی شادکامی با رویکرد مثبت گرا» نوشته عباس پسندیده در ۶۲۴ صفحه تألیف شده و با قطع وزیری، جلد شومیز به همت انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.