تاريخ انتشار: پنج شنبه 1392/12/1
کد خبر: 30183

چاپ سوم کتاب الصحیح من مقتل سیدالشهدا و الصحابه منتشر شد

کتاب الصحیح من مقتل سیدالشهدا و الصحابه بخشی از مجموعه ۱۴ جلدی دانشنامه امام حسین(ع)، به زبان عربی در دو جلد تجدید چاپ شد.

حجت الاسلام «سیدروح الله سیدطبایی» همکار مؤلف در گفتگو با پایگاه حدیث نت، با اشاره به ویژگی های این کتاب اظهار داشت: این کتاب در گروه سیره نگاری پژوهشکده علوم ومعارف حدیث تدوین شده است.
وی افزود: بخش‌های مرتبط با زندگی نامه امام و پیشگویی در شهادت امام ،قیام، مقتل، عزای سالار شهیدان بیشتر از سایر مباحث مورد توجه عام و خاص به ویژه خطبا و مرثیه‌خوانان را به زبان عربی داراست.
حجت الاسلام سیدطبایی بیان داشت: منابع حدیثی این کتاب معتبر بوده و شامل هشت بخش از جمله : أبحاث هامة حول ملحمة عاشورا؛ الحیاة العاءلیة؛ الانباء بشهادة الامام الحسین بن علی(ع)؛ خروج الامام(ع) من مدینة االی نزوله بکربلاء؛ وصول الامام(ع) الی کربلا حتی شهادته است؛ بعد شهادة إلامام(ع)؛ صدی واقعة شهادة الامام الحسین(ع) و مصیر من له دور فی قتل الامام(ع) و أصحابه،؛ إقامة مأتم الحسین(ع) و ذکر مصائبه و البکاء علیه از دیگر فصول این کتاب است.
وی خاطر نشان کرد: در این چاپ علاوه بر اصلاحات و ویرایش و تصحیح برخی مطالب، در بخش اول بیان جدیدی در مورد نقش زنان در حادثه کربلا اضافه شده است. همچنین در ضمیمه کتاب ۵ نقشه در مورد مسیر حرکت کربلا آمده است. 
گفتنی است، این کتاب اصحابه اثر برگزیده همایش کتاب سال حوزه(۱۳۹۱) معرفی شد.
کتاب الصحیح من مقتل سید الشهدا و اصحابه به زبان عربی نوشته محمد محمدی ری شهری، سید روح الله سید طبایی و سید محمود طباطبایی نژاد، با شمارگان هزار نسخه و بهای ۴۸ هزار تومان در هزار و هشتصد صفحه زمستان ۹۲ از سوی انتشارات موسسه دارالحدیث منتشر شد.