تاريخ انتشار: یکشنبه 1392/12/4
کد خبر: 30175

با حضور اساتید دارالحدیث: آموزش نهج البلاغه برای اولین بار در آبادان برگزار شد

دوره‌ی آموزشی نهج‌البلاغه با حضور حجت السلام دکتر مهدی مردانی، حجت الاسلام سید محمود طباطبایی و حجت الاسلام دکتر احمد غلامعلی در آبادان برگزار شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: این دوره های آموزش نهج البلاغه را در چند مرحله به صورت آشنایی مقدماتی با نهج البلاغه، پیش و پس از پیدایش نهج البلاغه، معرفی امام علی(ع) از نهج البلاغه، معرفی امام علی از زبان ایشان، شیوه های نوین تدریس و سازه های نوین آن و فصاحت و بلاغت تعریف شده نیز در طول این سه روز برگزار شد.
وی اظهار داشت: این کلاسها صبح روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۲ آغاز و تا روز جمعه ادامه داشت.
تعداد شرکت کنندگان در این کلاس ها ۵۰ نفر است و در این کلاس ها حجت السلام دکتر مهدی مردانی، حجت الاسلام سید محمود طباطبایی و حجت الاسلام دکتر احمد غلامعلی که از استادان برجسته علوم قرآن و حدیث در کشور هستند تدریس کردند.
هراسبندی هدف از برگزاری این دوره استفاده از سرمایه ایی به نام نهج البلاغه و تربیت مربی این کتاب است که در جامعه ما نسبت به آن غفلت شده و در پایان این دوره سه روزه آزمونی را برگزار کرده و برای اشخاصی که نمره مطلوب را در این آزمون بیاورند یک گواهی پایان دوره صادر خواهد شد.
وی اظهار داشت:در اردیبهشت ماه نیز آزمونی را در برنامه داریم که افرادی که در این آزمون نیز امتیاز بیاورند از دوره تربیت تخصصی به دوره تربیت مدرس راه می یابند و بعد از این دوره می توانند به عنوان استاد تدریس کنند