تاريخ انتشار: شنبه 1393/3/3
کد خبر: 30167

مقالات رسیده به همایش ملی «حدیث رضوی ۲» منتشر می‌شود

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث گفت: مقالات رسیده به این همایش با امتیاز علمی به چاپ رسیده و در دسترس محققین این حوزه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه حدیث نت به نقل از خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، مسئول برگزاری همایش ملی حدیث رضوی ۲ امروز (۳۱ اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث مجری و مسئول برگزاری این همایش می باشد.

وی با اشاره به اسامی دیگر نهادهای شرکت کننده در برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع)، وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دانشگاه قرآن و حدیث و انجمن حدیث حوزه همراه با مرکز نور از جمله این نهادها می باشند.

مسئول برگزاری همایش ملی حدیث رضوی ۲ با تاکید بر این موضوع که امسال این همایش در سطح کاملا تخصصی برگزار می شود، گفت: امیدواریم برخلاف سال گذشته دومین دوره همایش به جهت تخصصی بودند از مقالات قوی تری برخوردار باشد.

وی در ادامه با دعوت از نخبگان علمی، قرآنی و حدیثی کشور برای ارائه اثر به این همایش اضافه کرد: این همایش همزمان با دهه کرامت و به مانند سال گذشته در سالن همایش های ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا ادامه داد: ما تلاش کردن در عرصه نشر معارف اهل بیت (ع) را افتخاری بزرگ می دانیم و در همین راستا بخشی از سایت www.hadith.net برای اعلام فراخوان، جزئیات مربوط به همایش و انتقال اطلاعات لازم در سریع ترین زمان به مخاطبان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهداف این همایش افزود: بررسی دقیق و عالمانه عصر رضوی، شناسایی فضای صدور احادیث رضوی، کشف تاثیر جریان های معاصر امام رضا (ع) بر احادیث رضوی و کشف و تبیین سیره امام رضا (ع) در تعامل با مردم روزگار خویش از جمله این اهداف می باشد.

وی گفت: سال گذشته این همایش برای اولین بار با رویکرد تخصصی و عمومی برگزار شد ولی امسال در سطح تخصصی برگزار می شود و شرکت کنندگان باید مقالاتی تخصصی ارائه کنند و در پایان نیز این آثار در قالب مجموعه مقالاتی با امتیاز علمی به چاپ می رسد.

گفتی است، علاقمندان می توانند آثار خود را به آدرس قم، بلوار پانزده خرداد، چهار راه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، معاونت فرهنگی و ارتباطات (ص پ ۳۴۱۸-۳۷۱۸۵) ارسال کرده و یا با مراجعه به سایت این همایش نسبت به دریافت اطلاعات بیشر و طرح سوالات خود اقدام کنند.