تاريخ انتشار: چهارشنبه 1396/8/24
کد خبر: 61599

نشست علمی " فلسفه اخلاق براي كودكان (چرا و چگونه)" برگزار می شود

دبير گروه اخلاق كاربردي پژوهشگاه قرآن و حديث از برگزاري نشست علمی "فلسفه اخلاق براي كودكان (چرا و چگونه)" در 24 آبان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، محمدجواد موحدی با اشاره به در پیش بودن برگزاری نشست علمی "فلسفه اخلاق برای کودکان (چرا و چگونه)" گفت: این نشست علمی سبب می‌شود اثرگذاری اخلاق به صورت کاربردی و ملموس نشان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شد مباحثی درباره فلسفه اخلاق برای کودکان مطرح شود و مفاهیم اخلاقی و چگونگی ارائه این مفاهیم با توجه به گرایش اخلاق اسلامی به کودکان در دستور کار نشست قرار گیرد تا در انتخاب شرایط و موقعیت‌هایی که در تعارض یا دو راهی هستند تصمیم‌گیری بهتری صورت گیرد.

دبیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به مباحث نشست فلسفه اخلاق برای کودکان گفت: در این جلسه بنا است مقداری در حوزه کلیات بحث و نظرات دوستان در این زمینه دریافت شود و سپس درباره تعارض‌ها و دوراهی‌ها، راهکارهایی ارائه می‌شود.

موحدی تصریح کرد:‌ میز گفت‌ وگوی اخلاق به صورت هفتگی در گروه اخلاق کاربردی برگزار می‌شود البته میزهای گفت‌ وگوی دیگر در حوزه فضای مجازی و اخلاق اسلامی برگزار شده است.

وی با اشاره به اهداف گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن وحدیث گفت: این گروه به دنبال نشان دادن تأثیر اخلاق در جامعه و پیگیری ظرفیت‌های حوزه اخلاق اسلامی  و ارائه راهکار برای مسائل جزئی و خاص است.

دبیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: کتاب‌ ارتباط اخلاقی با خود چاپ شده و پژوهش‌های اخلاق کاربردی اسلامی، درآمدی بر اخلاق وکالت، اخلاق خانواده و اخلاق امر به معروف و نهی از منکر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: نشست علمی "فلسفه اخلاق برای کودکان (چرا و چگونه)" روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶  ساعت ۱۰ الی ۱۲ در اتاق جلسات پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی برگزار می‌شود و عموم افراد می‌توانند در این نشست شرکت کنند.